Istnieją proste i bardzo skuteczne metody szybkiego zwiększenia sprzedaży. Stosują je największe sieci handlowe i niezależne pojedyncze sklepy. Prawidłowo wprowadzone metody zawsze działają i można je zastosować w każdej chwili, kiedy potrzebujesz wzrostu sprzedaży.
- Stosuj szybkie promocje i zniżki:
Oferuj specjalne promocje i zniżki, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż. Przykłady prostych promocji do wprowadzenie od zaraz:
- upusty na wybrane produkty lub kategorie,
- oferty kup jeden produkt, a drugi dostaniesz gratis, albo kup dwa, a trzeci będzie gratis, itp.,
- sprzedaż wiązana z różnych grup i kategorii: w zestawie taniej albo specjalny upust przy zakupie…,
- procent od kwoty całkowitego zakupu lub upusty po osiągnięciu różnych progów wartości zakupów,
- kupony rabatowe,
- zniżki na następne zakupy (stosuj ograniczenia czasowe, żeby wywołać poczucie pilności promocji),
- specjalne ceny dla stałych klientów (ale uważaj na długofalowe programy lojalnościowe, mają więcej wad niż zalet),
- premie za wykonanie określonej czynności – np. zapisanie się do newslettera.
Paleta działań jest naprawdę duża.
Pamiętaj, by prowadzić atrakcyjną komunikację na temat promocji. Co z tego, że zaproponujesz nawet najbardziej atrakcyjną promocję, jeśli Twoi klienci nie będą o niej wiedzieć.
Równie ważne są zmiany rodzajów promocji. Wiele osób należy do kategorii „łowców promocji” i im częściej będziesz je zmieniał, tym częściej oni będą kupować.
- Wprowadź techniki upsellingu i cross-sellingu:
Poprawiaj swoje umiejętności oraz szkól personel sprzedażowy, aby identyfikować możliwości upsellingu i cross-sellingu produktów. Na przykład jeśli klient kupuje nową garderobę, zasugeruj pasujące akcesoria lub buty. Poznaj techniki prezentacji produktów, żeby skutecznie sprzedawać wyższe segmenty cenowe. Nawet kolejność ułożenia towaru na półce ma wpływ na postrzeganie ceny.
- Stwórz poczucie pilności i niedostępności:
To często używana i bardzo skuteczna technika. Zachęcaj klientów do dokonania zakupu w określonym czasie, najlepiej od razu, kiedy są w sklepie. Na przykład możesz zaoferować promocję ograniczoną czasowo lub podkreślić, że produkt jest w krótkiej dostawie i za chwilę skończy się jego dostępność.
- Dopracuj ekspozycję produktów:
Upewnij się, że sklep jest atrakcyjny wizualnie i że produkty są prezentowane w przemyślany i uporządkowany sposób. To pomoże przyciągnąć klientów i ułatwi im znalezienie tego, czego szukają. Ekspozycja ma również wpływ na to, jak klienci porównują podobne produkty, na który częściej zwracają uwagę oraz jak postrzegają wysokość ceny.
- Oferuj niezapomnianą obsługę i doświadczenie:
Zapewnij doskonałą obsługę, aby klienci czuli się wyróżnieni i docenieni. Dzięki temu masz szansę na pozytywne opinie oraz polecenia, co może przyciągnąć jeszcze więcej klientów.
- Korzystaj z mediów społecznościowych, aby promować swój sklep:
Na przykład możesz umieszczać na profilach społecznościowych zdjęcia nowych produktów, promocji i specjalnych wydarzeń. Możesz robić prezentacje live, tworzyć poradniki, jak używać produktów, a dodatkowo możesz je recenzować. Media społecznościowe dają nieograniczone możliwości budowania grupy osób skupionych wokół Twojej marki. Pozwalają na pokazanie swojego stylu i osobowości.
Wszystkie te działania możesz wprowadzić w każdej chwili, nawet dzisiaj. Nie wymagają długich przygotowań i dają możliwość szybkich testów ich skuteczności. Aby w pełni wykorzystać ich potencjał, musisz zbierać i analizować dane. Korzystając z zebranych informacji, możesz identyfikować trendy i formułować wnioski do ciągłej optymalizacji swojej strategii marketingowej. Przełoży się to na wzrosty sprzedaży zarówno w krótkim, jak i długim okresie.