Czy Twojej firmie grozi kryzys? Oto 6 obszarów i wskaźniki KPI, które dadzą odpowiedź. Warren Buffet mawiał: „kiedy woda opada, widać, kto pływał bez majtek”. Kryzys to czas, kiedy wygrywają przygotowani, a przygotowywać się trzeba, kiedy wszystko idzie dobrze i nikt nie widzi symptomów kryzysu. Gdy oznaki kryzysu są widoczne dla wszystkich, najczęściej jest już za późno na reakcję. Im szybciej rozpoznasz nadchodzący kryzys, tym lepiej możesz się do niego przygotować. Największe sukcesy odnosiłem właśnie…
Uważaj na puste wskaźniki KPI. Nadal są powszechnie używane, a narażają Cię na straty. Oto 5 wskaźników KPI z początków ery Internetu, które nadal są często używane. Jeśli je stosujesz, to jak najszybciej zmień swoją analitykę i sposób działania, bo narażasz się na poważne błędy i stratę pieniędzy (myślę, że nr 5 szczególnie Cię zaskoczy). W każdym z opisanych przypadków proponuję zastosowanie skuteczniejszych zamienników. Liczba wejść na stronę To prawdziwy król pustych wskaźników, szeroko stosowany…
Nowoczesna analiza ruchu na stronach ecommerce. Zobacz, jak najlepsze firmy budują strategie pozyskania ruchu. Sprawdź, jakich błędów unikać. Jaki model pozyskiwania ruchu ma Twoja strona? Zanim zaczniemy analizę ruchu na stronie i dobór wskaźników KPI, musimy zrozumieć, w jakim modelu pozyskiwania ruchu pracuje nasz sklep. Od niego zależą podstawowe działania, na których musisz się skupić, oraz obszary, które należy kontrolować za pomocą wskaźników KPI. Nie można zbudować strategii pozyskiwania ruchu i mierzenia jego rezultatów bez…
Marketing analityczny (Data Driven Marketing) i zarządzanie na bazie wskaźników KPI są błędnie kojarzone wyłącznie z dużymi firmami. Tymczasem to małe i średnie firmy mogą uzyskać najwięcej korzyści, wprowadzając działania z tego obszaru. Pierwszym krokiem, który należy wykonać, jest określenie źródeł danych. Najważniejsze miejsca, z których możemy je pozyskać, to: Systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM): dzięki nim firmy mogą przechowywać informacje o klientach, takie jak dane kontaktowe, demograficzne, historia zakupów czy historia komunikacji, oraz…
Istnieją proste i bardzo skuteczne metody szybkiego zwiększenia sprzedaży. Stosują je największe sieci handlowe i niezależne pojedyncze sklepy. Prawidłowo wprowadzone metody zawsze działają i można je zastosować w każdej chwili, kiedy potrzebujesz wzrostu sprzedaży. Stosuj szybkie promocje i zniżki: Oferuj specjalne promocje i zniżki, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż. Przykłady prostych promocji do wprowadzenie od zaraz: upusty na wybrane produkty lub kategorie, oferty kup jeden produkt, a drugi dostaniesz gratis, albo kup dwa,…
Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w. przez nieznanego drukarza do wypełnienia tekstem próbnej książki. Pięć wieków później zaczął być używany przemyśle elektronicznym, pozostając praktycznie niezmienionym. Spopularyzował się w latach 60. XX w. wraz z publikacją arkuszy Letrasetu, zawierających fragmenty Lorem Ipsum, a Lorem Ipsum jest tekstem stosowanym jako przykładowy wypełniacz w przemyśle poligraficznym. Został po raz pierwszy użyty w XV w.…